ایجاد شغل در بخش صنعت تنها با ۴۵۰ متر مکعب آب
ایجاد شغل در بخش صنعت تنها با ۴۵۰ متر مکعب آب

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: آب مورد نیاز برای ایجاد هر شغل در بخش صنعت حدود 450 متر مکعب است در حالیکه این رقم در بخش کشاورزی 21 هزار و 65 متر مکعب است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، وحید آشتیانی با بیان اینکه سالانه حدود یکصد میلیارد متر مکعب آب در کشور مصرف می‌شود که سه درصد آن مربوط به بخش صنعت است اظهار کرد: این بخش شامل واحدهای صنعتی و معادن، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تولید انرژی و نیروگاه‌هاست.
او افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت مصرف آب در کشور و نیز محدودیت منابع آبی مورد نیاز بخش صنعت از یک سو و نیاز به افزایش مصرف آب در این بخش به منظور جهش تولید و ایجاد ارزش افزوده، ضروری است راهکارهای مناسبی برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب در سایر بخش‌ها یعنی حوزه کشاورزی و خانگی اندیشیده شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه آب مورد نیاز برای ایجاد هر شغل در بخش صنعت حدود ۴۵۰ متر مکعب است گفت: این رقم در بخش کشاورزی ۲۱ هزار و ۶۵ متر مکعب است به عبارت دیگر آب مورد نیاز برای تولید یک میلیارد ریال ارزش افزوده در بخش صنعت حدود ۲۰۰ متر مکعب است در صورتی که در بخش کشاورزی برای همین مقدار ارزش افزوده، ۱۶ هزار و ۹۰۷ متر مکعب آب مصرف می‌شود.
او ادامه داد: با این حساب و به منظور تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف صنایع به خصوص صنایع تولیدی با ارزش افزوده بالا به عنوان پیشران‌های توسعه یک کشور، پیشنهادات مختلفی ارائه شده شده است.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم