تقدیر مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از نوجوان مدال‌آور قمی
تقدیر مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از نوجوان مدال‌آور قمی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از امیرعباس قمی نوجوان طلایی ایران در مسابقات دوستانه مهارت تقدیر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود عرب در آیین تقدیر از امیر عباس قاسمی مدال‌آور نوجوان قمی مسابقات بین‌المللی مهارت اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۱۰۸ نفر از ۱۴ کشور دنیا برگزار شده و از ایران هم ۱۲ نفر در آن شرکت داشته‌اند.

او افزود: مسابقات در ۶ رشته حوزه فناوری اطلاعات برگزار شده و تیم ایران توانستند برگی دیگر بر افتخارات کشورمان بیفزایند و موفق به کسب پنج مدال طلا، پنج نفره و یک مدال برنز از مسابقات دوستانه مهارت شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه این نوجوان نخبه قمی توانست در رشته تکنولوژی وب به مدال طلا دست یابد گفت: پایه‌گذاری این رشته به سال ۱۹۸۹ بر می‌گردد که شخصی به نام تیم برنرز لی توانست برای نخستین بار اولین طرح پیشنهادی و طرح خود را به مؤسسهٔ سرن (پژوهشگاه فیزیک هسته‌ای و انرژی‌های سطح بالا) در سویس بوردر فرانسه فرستاد و به این شکل «وب» اختراع شد.

او ادامه داد: همه فناوری‌ها و مهارت‌ها باید در خدمت ارزش‌های انسانی و توسعه معارف دینی و بشری قرار بگیرند تا شاهد اعتلا و شکوفایی آنها باشیم.

عرب ضمن تبریک مجدد به امیرعباس قاسمی خاطرنشان کرد: جالب اینکه پیش از موفقیت در سطح جهانی، شاهد مدال‌آوری او در بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت کشورمان هم بودیم؛ امیدواریم به زودی شاهد افتخارآفرینی مجدد در مسابقات جهانی مهارت که در فرانسه برگزار می‌شود باشیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم