مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات جامعهالزهرا با بیان اینکه آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام به دو صورت برخط و حضوری برگزار شد، گفت: پشتیبانی از آزمون برخط ورودی در سه لایه برنامهریزی و اجرا شد که شامل تیم پشتیبان آزمون، تیم پشتیبانی فنی و تخصصی فناوری اطلاعات و تیم پشتیبانی مدیریتی در شرایط خاص بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، آزمون ورودی جامعه الزهرا در سطح ۲ و ۳ و بازپذیری با شرکت حدود ۵ هزار داوطلب به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت داوطلبان امسال برای نخستین بار به صورت برخط برگزار شد. تهیه و تامین زیرساختهای فنی این رویداد و حفظ سلامت آزمون از نکات مهمی بود که عهدهدار مستقیم آن دفتر فناوری اطلاعات جامعه الزهرا علیهاالسلام بود.
در این زمینه مهندس حسن آمرهئی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات جامعه الزهرا علیهاالسلام در گفتگو با واحد خبر با اشاره به اینکه پس از نزدیک به سه ماه برنامهریزی و اقدامات زیرساختی، فنی و محتوایی، جامعه الزهرا علیهاالسلام مهیای برگزاری نخستین آزمون برخط پذیرش در مقاطع ۲ و ۳ و بازپذیری در ایران و سایر نقاط جهان شد گفت: با یاری خدا و تلاش همکاران بخش فناوری اطلاعات، آزمون های آزمایشی و اصلی در دو روز مختلف با شرایط مطلوب و بدون مشکل خاصی برگزار شد.
وی افزود: در راستای تامین شرایط برگزاری این رویداد مهم در حوزه فناوری اطلاعات و زیرساختها و هماهنگیهای مورد نیاز در برگزاری آزمون، اقدامات مختلفی صورت گرفت که از جمله آن میتوان به تامین زیرساختهای شبکهای، ارتباطات اینترنتی و سختافزارهای ذخیرهسازی و پردازشی مورد نیاز جهت برگزاری آزمون اشاره کرد که به صورت چند لایه در نظر گرفته شده بود و از حیث اطمینان و پایداری در بالاترین سطوح ممکن قرار داشت.
آمرهئی به اقدامات زیرساختی در حوزه نرم افزاری و سامانه آزمون پذیرش اشاره کرد و گفت: در این بخش از بهروزترین ابزارهای برگزاری آزمون و در سطح بالای امنیت، سرعت و پاسخگویی با حجم بالای شرکت کنندگان به صورت همزمان استفاده شد و این سامانه و تمهیدات نرم افزاری در نظر گرفته شده، تمامی تستهای کنترلی را با موفقیت، پشت سر گذاشت که نتیجه آن برگزاری آزمونی با کیفیت، امن، پایدار و با سرعت واکنشی مطلوب بود.
وی همچنین به اقدامات پشتیبانی در سطوح فنی، زیرساختی و پاسخگویی در روز برگزاری آزمون به داوطلبان محترم اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد بستر پاسخگویی تلفنی مبتنی بر تلفن اینترنتی (VOIP) با شماره ۳۱۷۶۸ برای سهولت ارتباط داوطلبان با تیم پشتیبان آزمون، ایجاد بستر پاسخگویی مبتنی بر چت آنلاین در صفحه سامانه آزمون برای سهولت ارتباط داوطلبان با تیم پشتیبان آزمون، استقرار تیم ۱۵ نفره پشتیبانی تلفنی از خواهران آموزش دیده جهت سهولت و سرعت در پاسخگویی به مشکلات احتمالی داوطبان، استقرار تیم ۱۵ نفره پشتیبانی چت آنلاین از بین خواهران آموزش دیده جهت سهولت و سرعت در پاسخگویی به مشکلات احتمالی داوطبان، استقرار تیم متخصص فناوری اطلاعات جهت رصد و پشتیبانی فنی آزمون و استقرار تیم تصمیمگیر مدیریتی در شرایط خاص جهت مدیریت اتفاقات کلان حین آزمون از جمله فعالیتها و پیشبینی تدابیر لازم برای برگزاری آزمون ورودی جامعه الزهرا به صورت برخط بود.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان گفت: پشتیبانی از آزمون برخط ورودی در سه لایه برنامهریزی و اجرا شد که شامل تیم پشتیبان آزمون، تیم پشتیبانی فنی و تخصصی فناوری اطلاعات و تیم پشتیبانی مدیریتی در شرایط خاص بود.
انتهای پیام/د
- منبع خبر : روابط عمومی جامعه الزهرا