ارتباط شهروندان با سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری قم در اردیبهشتماه با افزایشی قابلتوجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده بود که بیشترین فراوانی تماسها مربوط به نظافت معابر و جمعآوری زباله بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری قم بهعنوان پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری نقش به سزایی در افزایش سرمایه اجتماعی شهرداری و تبادل درخواست تا پیگیری موضوعات شهری دارد.
بر اساس آمار و اطلاعات سامانه ۱۳۷، تماسها و پیامهای مربوط به نظافت معابر در حالی در اردیبهشت نسبت به فرودین سال جاری ۲۵ درصد کاهش داشته که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته، ۴۴ درصد رشد را نشان میدهد. تماسهای شهروندان در خصوص عدم جمعآوری زباله نیز بهرغم کاهش ۲۵ درصدی نسبت به فروردینماه امسال در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۷۳ درصد افزایش داشته است.
رفع سد معبر دستفروشان و فروشندگان بهویژه از طریق خودرو در اردیبهشتماه امسال در مقایسه با ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب۴۰ و ۴۴ درصد افزودهشده است. مزاحمت سگهای مزاحم نیز ازجمله مباحث مهم تماسهای سامانه ۱۳۷ است که تعداد آنها در طول یک ماه اخیر حدود ۴۰ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد بیشتر شده است.
لایروبی جویهای آب، لکهگیری آسفالت، هرس درختان، جمعآوری نخالههای ساختمانی و آب افتادگی معابر نیز از تماسهای تلفنی پرتکرار سامانه ۱۳۷ شهرداری قم در اردیبهشتماه سال جاری است که بهصورت میانگین در مقایسه با سال گذشته بین ۴۰ تا ۶۰ درصد رشد داشته است.
- منبع خبر : روابط عمومی شهرداری قم