رفع موانع صدور مجوز خانه‌مسافرها در قم
رفع موانع صدور مجوز خانه‌مسافرها در قم

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از رفع موانع و مشکلات صدور مجوز خانه‌مسافرها در قم خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، علیرضا ارجمندی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک و مکرر معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رئیس انجمن صنفی خانه‌ مسافر، اظهار کرد: خروجی ازن جلسات رفع موانع و تسهیل در روند صدور مجوزهای واحدهای اقامتی خانه مسافر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری خانه‌ مسافرهای استان با انجمن صنفی خانه‌مسافرها برای رفع مشکلات صنفی افزود: از تعامل دستگاه‌های مرتبط مانند اداره اماکن نیروی انتظامی، سازمان آتش‌نشانی و بهداشت استان در سامان‌دهی واحدهای اقامتی تشکر می‌کنیم.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان قم گفت: سیاست این اداره‌ کل افزایش ظرفیت اسکان در این استان است، اما رسیدن به این هدف، مستلزم رعایت قوانین و رعایت استانداردهای مصوب شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ارکان سفر و گردشگری، موضوع اقامت و بحث اسکان مسافران است و از آنجا که مراکز اقامتی رسمی، جوابگوی نیاز زائران شهر کریمه اهل بیت(س) در جشن نیمه شعبان و ایام نوروز نیستند، صاحبان خانه‌مسافرهای دارای شرایط برای دریافت مجوز می‌توانند به اداره کل میراث فرهنگی مراجعه کنند.

ارجمندی تصریح کرد: علاوه بر صدور مجوز، نرخ‌نامه‌های جدید برای سال ۱۴۰۱ در واحدهای اقامتی خانه مسافر در دست تدوین است.

  • نویسنده : زهرا زنگنه