بازارچه محصولات طرح شمیم خدمت در قم برپا می‌شود
بازارچه محصولات طرح شمیم خدمت در قم برپا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم گفت: نمایشگاه و بازارچه شمیم خدمت با محوریت فروش محصولات تولیدی خانگی و صنایع دستی، 20 تا 27 بهمن در جوار حرم علی بن جعفر(ع) برگزار خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری با اشاره طرح سراسری شمیم خدمت در مجموعه اوقاف اظهار کرد: آموزش رایگان، توانمندسازی به معنای برگزاری دوره‌های کارآفرینی منظم و مداوم، همراهی و کمک برای خرید تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه و برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های مناسبتی برای بازاریابی و فروش محصولات، چهار فاز این طرح هستند که در استان قم، فازهای اول و دوم اجرایی شده و فازهای سوم و چهارم در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: حقیقت این است که در دوره‌های مختلف، مشاغل خانگی ایجاد شده ولی در استان قم جایگاه برای فروش ندارند و از سوی دیگر، بازارچه‌های فصلی و موقت هم با هزینه سنگین در دسترس است بنابراین اداره اوقاف با امکانات موجود نسبت به راه‌اندازی بازارچه و در اختیار قرار دادن غرفه با مبالغ پایین اقدام کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در نمایشگاه و بازارچه شمیم خدمت که از بیستم تا بیست و هفتم بهمن ماه در جوار حرم علی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود، ۱۲۰ غرفه با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در اختیار زنان کارآفرین قرار می‌گیرد گفت: هزینه ایجاد غرفه‌ها و تبلیغات هم بر عهده اداره کل اوقاف است.

او ادامه داد: ثبت نام برای شرکت در این بازارچه در فضای مجازی فراخوان شد و ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند که به قید قرعه، ۱۲۰ نفر برای شرکت در این نمایشگاه انتخاب شدند.

جباری ضمن تشکر از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به خاطر کمک‌های فراوان در زمینه غرفه‌سازی و تبلیغات محیطی گفت: مدیریت شهری همچنین هفت جایگاه تبلیغی را در سطح شهر، در اختیار اوقاف گذاشت تا اطلاع‌رسانی کاملی درباره بازارچه شمیم خدمت صورت بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: مراکز افق امامزادگان علی بن جعفر(ع)، شاه احمد بن قاسم(ع)، موسی مبرقع(ع)، شاه سید علی(ع)، ابراهیم و محمد(ع)، امامزاده جمال غریب(ع) در برپایی این نمایشگاه همکاری داشته‌اند.

او گفت: بازارچه دیگری هم در شهرستان کهک و در جوار آستان مقدس زینب(س) و هاشم(ع) با حضور ۱۶ کارآفرین مشاغل خانگی از روستاهای کهک و با همکاری کمیته امداد امام خمینی برپا شده که بیشتر محصولات شامل پوشک و مواد غذایی است.

گفتنی است نمایشگاه و بازارچه شمیم خدمت با محوریت فروش محصولات تولیدی خانگی و صنایع دستی و به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب، در جوار آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برپا می‌شود.

قرار است در حاشیه این نمایشگاه، مسابقات فرهنگی گوناگونی هم برگزار و به قید قرعه به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا شود.

زمان برپایی بازارچه مذکور، ۲۰ تا ۲۷ بهمن ماه است و در این مدت هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ پذیرای شهروندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

از جمله اقلامی که در این نمایشگاه عرضه می شوند می‌توان به انواع صنایع دستی، پوشاک زنانه و مردانه، کودک و نوجوان، ملزومات عفاف و حجاب، داروها و محصولات بهداشتی گیاهی، دارو و عرقیجات گیاهی، مواد غذایی خانگی، مواد غذایی صنعتی و لوازم التحریر اشاره کرد

گفتنی است نمایشگاه و بازارچه شمیم خدمت، در مجتمع امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) در خیابان شاهرودی برپا می‌شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم