طرح‌های گردشگری زیارت با محوریت حرم موسی مبرقع(ع) توسعه یابد
طرح‌های گردشگری زیارت با محوریت حرم موسی مبرقع(ع) توسعه یابد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر اجرای پروژه‌های گردشگری زیارت برای میزبانی شایسته از زائران حرم موسی مبرقع(ع) گفت: افتخار ما مردم قم است که میزبان امامزادگان بزرگی همچون حضرت معصومه(س) و این شخصیت بزرگوار هستیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی عصر امروز در مراسم رونمایی از مضجع حرم مطهر حضرت موسی مبرقع (علیه السلام) فرزند بلافصل امام (جواد علیه السلام) اظهار کرد: حضور گسترده و تاریخی مردم انقلابی ایران و قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگ زرین دیگری بر افتخارات جمهوری اسلامی بود و هر کس در این اجتماع بزرگ حضور یافت، عبادتی مهم را در کارنامه اعمال خود به ثبت رساند.

او افزود: آنچه وهابیت در طول تاریخ علیه شیعه تبلیغ کرده و می‌کند، در واقع نفهمیدن حقیقت یا پوشاندن آن است؛ در واقع آنها می‌خواهند بشریت را از این حقیقت محروم کنند، اینکه زیارت قبر پیامبر اکرم(ص)، حضرات معصومین(ع) و امامزادگان درجات معنوی زیادی برای انسان به ارمغان می‌آورد و توحید را تقویت می‌کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه مهمترین حبل به خدا و بشر، پیامبر(ص) و اولاد او هستند گفت: ریسمانی محکم‌تر و طریقی دقیق‌تر از این بزرگواران برای رسیدن به خداوند نداریم.

او ادامه داد: بحث زیارت و آثار آن بسیار گسترده است و باید درباره آن کارهای تبلیغی و ترویجی بیشتری صورت بگیرد.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه دو شخصیت بزرگ یعنی حضرت معصومه(س) و حضرت موسی مبرقع(ع) فرزندان بلافصل امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) در قم مدفون هستند گفت: روایات مربوط به قم فراوان هستند و نشان می‌دهند اهل بیت(ع) این شهر را حرم خود قرار داده‌اند و نسبت به قم و عالمان و اهل قم توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نقل است که دانشمندان مستقر در دستگاه عباسیان، سوالات علمی خود را از موسی مبرقع(ع) می‌پرسیدند و روایات بسیاری به ما رسیده که این امامزاده واجب التعظیم، در سلسله راویان آنهاست.

او با بیان اینکه سادات برقعی، رضوی، نقوی، تقوی و برخی دیگر از رضایی‌ها از نسل امامزاده موسی مبرقع(ع) هستند گفت: در هند و پاکستان، سادات فراوانی هستند که امروز جزو زائران اصلی این امامزاده به شمار می‌روند و سالانه هزاران نفر از این کشورها به ایران و قم سفر می‌کنند تا این بقعه را زیارت کنند.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اجرای پروژه‌های گردشگری زیارت برای میزبانی شایسته از این زائران خاطرنشان کرد: افتخار ما مردم قم است که میزبان امامزادگان بزرگی همچون حضرت معصومه(س) و حضرت موسی مبرقع(ع) هستیم.

 

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم