انتقاد بی سابقه یک نامزد انتخابات مجلس از لیست‌های انتخاباتی در قم
انتقاد بی سابقه یک نامزد انتخابات مجلس از لیست‌های انتخاباتی در قم

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فهرست‌های انتخاباتی باید از سوی کسانی ارائه شود که سابقه درخشان و بهتری از نامزدهای معرفی شده داشته باشند که در قم اینگونه نیست.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، کرم‌رضا پیریایی ظهر امروز در نشستی با مدیران رسانه‌های استان قم با بیان اینکه کارنامه عملکردی نامزدهای نمایندگی مجلس مهمتر از وعده‌های انتخاباتی است اظهار کرد: در انتخابات با شعارها مواجه می‌شویم که این شعارها را می‌توان به یک کتاب تبدیل کرد اما آن شعار نیازمند رویکرد عملیاتی است.

وی افزود: باور در جامعه کم شده و نامزدها شعار می دهند، استعداد مسئولین و نخبگان در قم بسیار بالاست و اگر بتوانیم در آمایش سرزمینی به استعدادهای قم توجه شود فضا بهتر می شود.

این نامزد انتخابات مجلس به اقدامات عمرانی و پیشرفت شهر قم در دو دهه گذشته اشاره کرد و گفت: قم در دوره پیش از سال ۱۳۸۴ با پس از آن قابل مقایسه نیست و اقدامات بسیار خوبی در این شهر انجام شده است.

او انتخابات و وظایف نامزدها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: قانون‌مداری در انتخابات مسئله مهمی است و نامزدها باید از پول‌پاشی و بداخلاقی انتخاباتی پرهیز کنند.

پیریایی توجه به معیشت، اقتصاد و رفاه جامعه را از وظایف اصلی نامزدها دانست و گفت: قم دارای ظرفیت‌های عظیمی است که از جمله آنها بحث مشاغلی خانگی است، بنابراین یکی از مهمترین مسائلی که نامزدهای انتخابات باید برای آن برنامه داشته باشند، مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده هستند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری بر نظارت و قانون گذاری نمایندگان تاکید کردند و هنگامی که چشم انداز ۵ ساله درکمیسیون‌ها بررسی  و با مردم صحبت می شود مردم نسبت به مشکلات گلایه دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

او با بیان اینکه لیست‌های انتخاباتی باید توسط افرادی اعلام شود که خود از نامزدها برتر و دارای سابقه درخشان‌تری باشند گفت: در حال حاضر و در استان قم چنین چیزی را نمی‌بینم بنابراین نخواستم وارد دعواهای دو گروه سیاسی شوم و حتی رزومه‌ام را هم برای آنها ارسال نکردم.

پیریایی تاکید کرد: اگر نهادی مثل جامعه مدرسین اقدام به ارائه فهرست می‌کرد، به احترام آنها بر می‌خاستم و به نظر آنها تمکین می‌کردم.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوع دخالت نمایندگان در انتصابات هم باید بگویم نمایندگان می‌توانند نظر مشورتی خود را ارائه دهند چون در هر صورت لازم است در تعامل و هماهنگی با مدیران کل استانی باشند و مشکلات مردم را حل کنند چه اینکه مردم هم گاهی از عملکرد نامناسب مدیران، به نمایندگان شکایت می‌کنند بنابراین باید به این مسئله توجه داشت ولی اینکه تاکید روی شخص خاصی داشته باشند، اینگونه نیست.

  • نویسنده : صدرالدین فلاح