طراحی لباس آینده شغلی روشنی دارد
طراحی لباس آینده شغلی روشنی دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: آینده شغلی طراحی لباس، روشن است و جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد البته مخصوص افرادی است که دارای علایق خاصی باشند و با تمرین و ممارست، بتوانند این رشته را ادامه بدهند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، حجت‌الاسلام سید محمود عرب در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت طراحی لباس که در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مارال برگزار شد با اشاره به بیان الهی در مورد پوشش اظهار کرد: در آیه ۲۶ سوره اعراف می‌خوانیم «قَدۡ أَنزَلۡنَا عَلَیۡکُمۡ لِبَاسٗا یُوَٰرِی سَوۡءَٰتِکُمۡ وَرِیشٗاۖ وَلِبَاسُ ٱلتَّقۡوَىٰ ذَٰلِکَ خَیۡرٞ»؛ نگاه جالبی به مسئله لباس است، بعد از اینکه در مورد حضرت آدم‌(ع) توصیفی صورت گرفته، گویی خداوند می‌خواهد بگوید من خودم پوشش و لباس را برای انسان‌ها فرستادم و این، نعمتی است از سوی پروردگار عالم.

او افزود: لباس انسان‌ها باید دارای دو خصوصیت حداقلی باشد، نخست اینکه زشتی‌ها را بپوشاند و دوم اینکه به زیبایی و آراستگی آدمی بیفزاید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت طراحی لباس و حضور ۵۷ نفر از هنرآموزان آموزشگاه‌های آزاد و دانشجویان در آن خاطرنشان کرد: داوران زبده و کارآزموده‌ای هم طرح‌ها را مورد بررسی قرار دادند که از همه آنها تشکر می‌کنیم.

او ادامه داد: سن شرکت‌کنندگان بین ۱۵ تا ۳۵ سال بود که سه ساعت برای مسابقه فرصت داشتند و قرار بر این بود که سه نوع مانتو اجتماع (مبتنی بر لباس اقوام)، مانتو اداری (برگرفته از نقش‌های سنتی) و مانتو مناسبتی (با ایده‌گیری از نقوش سنتی) را طراحی کنند.

عرب با تقدیر از آموزشگاه مارال برای برگزاری و حمایت از این رویداد عنوان کرد: آینده شغلی طراحی لباس، روشن است و جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد البته مخصوص افرادی است که دارای علایق خاصی باشند و با تمرین و ممارست، بتوانند این رشته را ادامه بدهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: طراحی لباس مهارت‌محور است، هنری کم سرمایه‌بر و زودبازده البته نه به این معنا که هر کس وارد این حوزه شود، می‌تواند یک طراح لباس خوب باشد و به درآمد برسد، بلکه نیاز به استعداد و البته تلاش و پافشاری بر رسیدن به هدف دارد.

او خلاقیت در سطوح بالا را یکی از نیازهای ورود به رشته طراحی لباس دانست و گفت: داشتن درک صحیح از بافت، شناخت انواع پارچه‌ها و مهمتر از همه، اطلاع از بازار و نیازهای روز، داشتن مهارت‌های ارتباطی بالا و روحیه رقابتی و کار تیمی و همچنین آگاهی به فضای مُد در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر پیش زمینه‌های طراحی لباس است البته همه این‌ها با داشتن تلاش و پشتکار به دست می‌آیند.

عرب با تاکید بر اینکه باید در حوزه مد و لباس به جایی برسیم که بتوانیم لباس ملی ایرانیان را طراحی و آن را به بازار ارائه کنیم خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های روز و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای به روز، کار برای طراحان لباس آسان‌تر شده و آنها می‌توانند خلاقیت بیشتری هم بروز دهند.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم