راهکارهای ۳ گانه یک کاندیدای زن در حوزه زنان
راهکارهای ۳ گانه یک کاندیدای زن در حوزه زنان

نامزد انتخابات مجلس در قم گفت: توجه جدی به جایگاه زن در خانواده، توانمندسازی زنان به ویژه زنان خودسرپرست و حمایت مادی و معنوی دولت از زنان سه اقدام اساسی هستند که نمایندگان مجلس باید برای آن برنامه داشته باشند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، سیده فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قم قطب علمی و فرهنگی است و بیش از ۱۴ هزار دانشجوی غیرایرانی و چند هزار دانشجو از سراسر کشور در آن وجود دارد که می‌تواند درآمدزایی داشته باشد اما از کنار این مسائل مهم، ساده گذر کرده ایم.

وی افزود: این شهر جایگاه اقتصادی خود را به دست نیاورده و درصورتی که سالانه سه میلیون زائر به قم وارد می‌شوند که اگر به طور متوسط هزار دلار هزینه کنند سهم هر فرد قمی در سال ۲۰ میلیون تومان است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم به عنوان یک کلان شهر یک فرودگاه ندارد و جاده‌ها و هتل‌های آن در حد استاندارد و پاسخگوی نیاز این شهر نیست خاطرنشان کرد: افرادی که وارد مجلس می شوند باید به مساله آب، بیابان زدایی، افزایش بهره‌وری، حمایت از کارآفرینان و تامین زیرساخت‌های فرهنگی توجه جدی داشته باشند.

او ادامه داد: هر آسیب اجتماعی باید به صورت ریشه‌ای بررسی شود، مثلا در مورد مساله‌ای مانند طلاق باید نخست آن را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و انکار نکنیم و تلاش کنیم تا آثار آن را برای زن و مرد و به‌خصوص کودکان کاهش دهیم.

هاشمی با تاکید بر توجه جدی‌تر در سطح کلان به مسائل زنان گفت: توجه جدی به جایگاه زن در خانواده، توانمندسازی زنان به ویژه زنان خودسرپرست و حمایت مادی و معنوی دولت از زنان سه اقدام اساسی در این حوزه است.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به لایحه عفاف و حجاب نیز گفت: این لایحه شتابزده و بدون در نظر گرفتن نظر کارشناسان متخصص حوزه کیفرشناسی تدوین شده و پاسخگو نخواهد بود.

او افزود: جذب سرمایه‌گذار به خصوص توریست خارجی، پرداختن به اقتصاد به‌ویژه کارآفرینی خرد و کلان و درنظر گرفتن حقابه آب شرب و کشاورزی از مواردی است که باید به آن نگاه جدی داشت تا در آینده با مشکلات بزرگ مواجه نشویم.

  • نویسنده : صدرالدین فلاح