برگزیدگان مسابقات آزاد طراحی لباس قم معرفی شدند
برگزیدگان مسابقات آزاد طراحی لباس قم معرفی شدند

نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت طراحی لباس استان قم با شرکت 57 نفر برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت طراحی لباس در سطح استان قم با همکاری آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد مارال با هدف ترویج و ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی، کشف استعدادهای حرفه‌ای افراد ماهر، ایجاد شور و نشاط برای جوانان و تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین شاغلین، بنگاه‌های اقتصادی، اتحادیه‌ها و اصناف برگزار شد.

در این دوره از مسابقات طراحی لباس استان قم، ۵۷ نفر از کارآموزان هنرستان‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و دانشجویان شرکت داشتند و چهار نفر از اساتید و مربیان برجسته استان، به داوری و ارزیابی آثار پرداختند؛ خانم‌ها حضرتی، فرخی، خوش صنعتی و مرادی چهار داور حاضر در این دوره از مسابقات بودند.

شرکت‌کنندگان در این مسابقات بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن داشتند که بر اساس تعریف وزارت ورزش و جوانان این محدوده سنی جوان محسوب می‌شوند.

شرکت‌کنندگان می‌بایست طی سه ساعت، سه نوع پروژه طراحی مانتو اجتماع، مانتو اداری و مانتو مناسبتی را انجام می‌دادند.

در آیین اختتامیه مسابقات که سه‌شنبه ۸ اسفندماه برگزار شد، حجت‌الاسلام سید محمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم و جمعی دیگر از مدیران و معاونان این اداره کل، داوران و شرکت‌کنندگان حضور داشتند.

در نهایت پنج نفر از هنرآموزان و دانشجویان به عنوان نفرات برگزیده اول تا سوم (دو نفر مقام اول و دو نفر مقام سوم مشترک) معرفی شدند.

بر این اساس خانم‌ها فاطمه جهان‌بین و فاطمه عابدینی حائز رتبه نخست شدند، الهه عبداللهی مقام دوم را کسب کرد و رتبه سوم هم به الهام حاجیان‌فر و فاطمه مرادپور رسید.

گفتنی است مهتاب اکبری مقدم، راضیه کاظمی فردوسی، زینب کاکایی، مهسا نوروزی و مهلا رضایی مطیع هم به عنوان نفرات برگزیده بعدی، تقدیر شدند.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم