برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قم گفت: مراسم احیای لیالی قدر و سوگواری شهادت امام علی(ع) در 30 بقعه شاخص استان قم تدارک دیده شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و تدارک گسترده بقاع متبرکه استان برای این شب‌ها اظهار کرد: بر این اساس در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان، مراسم احیا و سوگواری سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) برگزار خواهد شد.

او افزود: از جمله‌ این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان شاه سید علی(ع)، احمد(ع) خاکفرج، علی بن جعفر(ع)، موسی مبرقع(ع)، جمال غریب(ع)، جمال‌الدین(ع)، جعفر شهید(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم و عبدالله ابیض(ع)، مسجد جامع، امامزادگان زینب خاتون و هاشم(ع) شهرستان کهک، چهار امامزاده و پنج امامزاده(ع) و دیگر بقاع و اماکن مقدسه اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این مراسم شامل محافل قرآنی و سخنرانی اساتید حوزوی است گفت: از دیگر بخش‌های مراسم احیای قدر در حرم‌های مطهر امامزادگان قم می‌توان به قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مرثیه‌سرایی و آیین قرآن بر سر گرفتن اشاره کرد.

او ادامه داد: در جوار بسیاری از بقاع، ایستگاه‌های صلواتی هم برپا می‌شود تا به پذیرایی از شرکت‌کنندگان بپردازد همچنین برخی از بقاع، ضیافت سحری هم برای احیاگران قدر تدارک دیده‌اند.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم