رقابت ۳۳۰ نفر از مهارت‌آموزان و فعالان حوزه پوشاک در مسابقات مهارتی دوخت قم
رقابت ۳۳۰ نفر از مهارت‌آموزان و فعالان حوزه پوشاک در مسابقات مهارتی دوخت قم

مرحله استانی نخستین دوره مسابقات جهانی دوخت با حضور 330 نفر از مهارت‌آموزان و فعالان حوزه پوشاک در قم برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، مرحله استانی نخستین دوره مسابقات جهانی دوخت با همکاری یک شرکت فعال در حوزه تولید ماشین آلات دوخت در قم برگزار شد.

این مسابقات ظهر روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه و به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم آغاز و مراسم اختتامیه هم ساعت ۱۹ برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود عرب در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: مسابقات آزاد مهارت کار با چرخ راسته‌دوزی و با هدف سنجش سرعت عمل و دقت در هنگام دوخت توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با همکاری شرکت تعاونی ماشین دوخت قهرود برگزار شده است.

او افزود: ۳۳۰ نفر از کارآموزان آموزشگاه‌های دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزان در محیط واقعی کار و دانشجویان رشته دوخت و فعالان حوزه پوشاک در این مسابقات شرکت کرده‌اند که در نهایت به سه نفر برتر از نظر سرعت عمل و دقت جوایز نفیسی تعلق گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت:  ۱۱۶ آموزشگاه آزاد در حوزه صنایع پوشاک در استان قم فعالیت می‌کنند که در سال گذشته ۷۶ هزار نفر ساعت آموزش به مهارت‌آموزان ارائه کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: حوزه پوشاک از رشته‌های کم سرمایه‌بر اما سودآفرین و زودبازده است که می‌تواند اشتغالزایی بالایی هم داشته باشد.

گفتنی است مرحله نهایی این مسابقات همراه با دوره‌های آموزشی با ارائه مدرک از مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه‌ای کرج  برگزار می‌شود.

  • نویسنده : زهرا زنگنه