تغییر کاربری ابنیه مونوریل در قم
تغییر کاربری ابنیه مونوریل در قم

نامزد انتخابات مجلس گفت: باید با تغییر کاربری از ابنیه احداث شده برای مونوریل در حوزه گردشگری استفاده کرد و راهکار تکمیل و ادامه آن تا پردیسان باید از فکر مسئولان خارج شود چرا هیچ توجیهی ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، سید حسین حسینیان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: من دارای دکترای حقوق عمومی از دانشگاه تهران، تحصیلات خارج فقه و اصول و ۳۳ سال سابقه کار قضاوت در دستگاه قضایی هستم و در حال حاضر به عنوان یکی از قضات دیوان عالی کشور و رئیس دادگاه تجدید نظر استان تهران فعالیت دارم.

وی افزود: افرادی باید از قم‌ به مجلس راه پیدا کنند که نقش نمایندگی خود را به خوبی ایفا کرده و از ظرفیت بین‌المللی قم به عنوان ام‌القرای جهان به خوبی استفاده کنند.

این نامزد انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: افزایش ارزش پول ملی، ثبات اقتصادی، نظارت کارآمد در امر اجرای قانون و پاسخگو کردن مسئولین، تصویب قانونی که مسئولین را در برابر خسارات وارده به مردم پاسخگو و ملزم به جبران کند، تشکیل دادگاه قانون اساسی و استفاده ازسرمایه‌گذاری داخلی، خارجی و نظارت بر اجرای قانون از جمله برنامه‌های مدنظر بنده است.

او بیان کرد: بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم مورد تأکید بنده است و وضعیت اقتصادی و معشیتی مردم باید بهتر شود و باید به شعارهای اصلی انقلاب بر گردیم و وضعیت باید به گونه‌ای پیش برود که مشکلات مردم به حداقل برسد.

حسینیان تصریح کرد: امروز اقتصاد نیازمند امنیت است و راهکار اساسی اشتغال، سرمایه‌گذاری است و پیش فرض آن امنیت است، سرمایه‌گذار باید احساس امنیت کند و قوانینی که تصویب می‌شود سبب فرار سرمایه‌گذار نشود.

وی با بیان اینکه حقوق و دستمزدها باید متناسب با تورم شود، گفت: خانه‌داری از مشاغلی است که باید به عنوان یک شغل به رسمیت شناخته شود و بانوان با پرداخت حق بیمه معقول و پایین از مزایای بیمه و حقوق بازنشستگی برخوردار شوند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ از قم بیان کرد: اصلاح نظام بانکی و مالیاتی باید مورد توجه قرار گرفته و نظام جامع مالیات بر اساس عدالت و حذف مقرارت زائد و پیچیدگی‌های فنی تصویب شود.

او با بیان اینکه درحال حاضر چند میلیون اتباع خارجی در ایران حضور دارند، تصریح کرد: ساماندهی اتباع بیگانه و خروج اتباع بدون مجوز و مازاد ز از کشور بایستی در دستور کار مجلس آینده قرار گیرد.

حسینیان افزود: هرقانون ومقرارتی که درمجلس یا سایر مراجع قانونی تصویب می شود باید مورد پذیرش مردم وقابل اجرا باشدلذا در موضوع فیلترینگ باتوجه به اینکه اکثریت مردم ومسئولین با استفاده از فیلترشکن درشبکه های مجازی خارجی حضوردارند از طرفی فیلترشکن ها نیزبصورت درداخل گسترده تولید و عرضه می گردد لذا بایستی مجلس ونظام این موضوع تعیین تکلیف و نسبت به اصلاح مقرارت مربوطه اقدام کنند.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ از قم در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های خود برای حوزه انتخابیه قم اشاره کرد و گفت: الگوی توسعه استان قم باید متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و بویژه گردشگری مذهبی باشد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه فاز یک خط مترو قم از بلوار کشاورز تا میدان مطهری احداث و با تأمین واگن به بهره‌برداری خواهد رسید و حفاری فاز دو مترو از میدان مطهری تا جمکران انجام شده و طی سال‌های آینده تکمیل خواهد شد، خط دوم مترو قم نیز از پردیسان تا سه راه بازار و تا انتهای باجک مطالعات آن در مراحل نهایی است و به زودی پس اتمام عملیات اجرایی آن آعاز خواهد شد.

حسینیان افزود : از آنجا که به اعتقاد کارشناسان، پروژه مونوریل توجیه حمل‌ونقلی درقم ندارد باید پرونده آن بسته شود چرا که تکمیل آن ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به هیچ وجه عقلانی نیست برای این پروژه هزینه شود.

وی ادامه داد: باید با تغییر کاربری از ابنیه احداث شده برای مونوریل در حوزه گردشگری استفاده کرد و راهکار تکمیل و ادامه آن تا پردیسان باید از فکر مسئولان خارج شود چرا هیچ توجیهی ندارد.

حسینیان تصریح کرد: تلاش برای ایجاد مجموعه‌های ورزشی بزرگ برای بانوان و جوانان در مناطق هشت‌گانه شهری قم می‌بایست مورد توجه باشد تا شاهد نشاط بیشتر این دو قشر باشیم.

وی افزود: مجلس جای حقوقدانان با تجربه است و باید پست‌های مدیریتی و اجرایی به نخبگان سپرده شود و از مدیران پیشکسوت به عنوان مشاور استفاده کرد.

این حقوقدان تأکید کرد: مسئولین هیچ شأنی جز خدمت ندارند و باید با کار جهادی و شبانه‌روزی در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم بویژه بخش اقتصاد و معشیت گام بردارند.

او گفت: تلاش در جهت تنش‌زدایی و توسعه روابط خارجی و حمایت مؤثر از ایثارگران از جمله برنامه‌های مدنظر است.

حسینیان با اشاره به لزوم رفع مشکلات استان قم بیان کرد: تلاش درجهت توسعه پایدار و متوازن استان قم، احداث و تکمیل شهر فرودگاهی، ایجاد بندرخشک، ایجاد شهرستان جدید متشکل از بخش خلجستان و سلفچگان، اصلاح بافت فرسوده و ترافیک اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با الگوگیری از حرم مطهر امام رضا(ع)، تعیین تکلیف وضعیت سرمایه گذاری در بلوار پیامبراعظم(ص) و ایجاد زمینه اشتغال جوانان بویژه قشر تحصیل‌کرده از جمله برنامه‌های دیگر بنده برای استان قم است.

  • نویسنده : صدرالدین فلاح