اهدای ۶۰۰ کارت هدیه یک میلیونی توسط ۳ بقعه قم به نیازمندان
اهدای ۶۰۰ کارت هدیه یک میلیونی توسط ۳ بقعه قم به نیازمندان

رئیس اوقاف شهرستان قم گفت: در آستانه ماه رمضان و عید نوروز 600 کارت هدیه یک میلیون تومانی توسط سه بقعه متبرکه به نیازمندان اهدا می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی در آیین اجرای طرح قرار دوازدهم اسفند ماه که در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برگزار شد اظهار کرد: حدود ۶۰۰ کارت خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای نیازمندان تهیه و توزیع شده که هر کارت به مبلغ یک میلیون تومان شارژ شده است.

او افزود: آستان مقدس امامزادگان احمد بن قاسم(ع)، علی بن جعفر(ع) و شاه سید علی(ع) این کارت‌های خریدی را تهیه کرده‌اند و دیگر بقاع هم بسته‌های معیشتی را برای طرح قرار دوازدهم تدارک دیده‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه تهیه کفش و لباس برای کودکان خانواده‌های نیازمند هم اقدام بسیار خوبی است که در همین چارچوب و به همت حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) آماده شده است گفت: مراکز افق بقاع متبرکه، اقدامات بسیار گسترده‌ای دارند که در قالب طرح‌های مختلف اجرایی می‌شود و نفع آن به جامعه می‌رسد.

او ادامه داد: آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) از جمله بقاع شاخص استان است که در همه مناسبت‌ها پای کار است و البته باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا رضایتمندی مردم افزون‌تر شود.

صمدانی با بیان اینکه همه این اقدامات فرصتی است که در اختیار دست اندرکاران بقاع متبرکه و اوقاف قرار گرفته است گفت: در این زمینه ارتباط مستقیم با مردم اهمیت زیادی دارد که بعد از ارتباط با خداوند اولویت اصلی است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به تاکید خداوند درباره زکات و دستگیری از مردم در قرآن کریم خاطرنشان کرد: هر کس در مسیر خدمت به مردم گام بردارد، قطعا جایگاه رفیعی نزد خداوند دارد.

او با بیان اینکه باید به این فرصت افتخار کنیم گفت: رساندن کمک‌ها و بسته‌های معیشتی به نیازمندان واقعی، یکی از مهمترین وظایف دست اندرکاران مراکز افق است که باید دقت زیادی در این زمینه صورت بگیرد.

صمدانی افزود: دعای خیر نیازمندان، تنها بهره‌ای است که از این موقعیت و فرصت‌ها برایمان خواهد ماند وگرنه این پست‌ها و میزهای مدیریت، رفتنی هستند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های قرار دوازدهم، نیمی از اعتبار لازم را از موقوفات هزینه کنید و نیم دیگر را در ارتباط با خیرین، تامین کنید.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم