امضای تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن صنفی مدیران رسانه‌های قم با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن صنفی مدیران رسانه‌های قم با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان

تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن صنفی مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و آموزش حرفه‌ای اهالی رسانه، به امضا رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، در آیین امضای این تفاهم‌نامه، سید محمد حسین دریاباری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم با اشاره به هدف شکل‌گیری این انجمن اظهار کرد: مدیران رسانه‌های استان برای هم افزایی در امور مربوط به رسانه، ایفای نقش حرفه‌ای رسانه‌ها در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های گوناگون و بهبود وضعیت اقتصادی رسانه‌ها، گردهم آمدند و با تشکیل انجمن صنفی، تلاش می‌کنند گامی موثر در این زمینه‌ها بردارند.

او افزود: مهارت‌افزایی و مهارت‌آموزی، دو موضوع مهم برای جامعه امروز ایران به شمار می‌روند، چه اینکه بدون مهارت، نمی‌توان وارد بازار کار شد، و البته شاغلان در حوزه‌های مختلف هم بدون افزایش و ارتقاء کمی و کیفی مهارت‌های خود به صورت متناوب، نمی‌توانند همچنان در آن حوزه موثر باشند، بنابراین تاثیرگذاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، بر هیچ کس پوشیده نیست و در این بین، رسانه‌ها هم به عنوان بخشی از رسالتشان، بر عهده خود می‌دانند که در زمینه ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی گام بردارند.

دریاباری اظهار امیدواری کرد این تفاهم‌نامه سرآغازی بر فعالیت‌های نوین رسانه‌ای در ترویج فرهنگ مهارت در استان قم بوده و نفع آن به اقشار مختلف برسد.

صدرالدین فلاح دبیر انجمن صنفی هم در این نشست با اشاره به سرمایه‌گذاری رسانه‌ها بر روی خبرنگاران جوان و آموزش آنها در حوزه‌های مختلف، ابراز کرد: با توجه به خلأ‌های موجود، امکان ارائه گواهینامه و مدرک آموزشی معتبر به کارآموزان وجود ندارد که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، شاهد رفع این مشکل باشیم.

حجت‌الاسلام سید محمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم نیز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در موضوع مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی گفت: همان قدر که در هر زمینه‌ای، به دانش نیازمندیم، به دستان توانمند و با مهارت هم نیاز داریم، دولت در تلاش برای راه‌اندازی نهضت مهارت‌افزایی و مهارت‌آموزی است چون به این نتیجه ‌رسیده‌ایم همانطور که در گام اول انقلاب، نهضت سوادآموزی توانست تاثیرگذار باشد، در گام دوم هم نهضت مهارت‌آموزی راهکار برون‌ رفت از مشکلات است.

او تصریح کرد: به دنبال این هستیم که مطابق با نیاز بازار کار، مهارت‌های مورد نیاز را احصاء و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم که البته این مسئله نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مختلف و انجام مطالعات آمایش سرزمینی است.

عرب گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تا پایان سال و در زمینه اشتغال‌زایی، عملکرد درخشانی داشته و تعهدات خود را به صورت ۵۰۰ درصدی به انجام رسانده است.

او تصریح کرد: یکی از مهمترین راهکارهای ریشه‌کن کردن بیکاری، مهارت‌آموزی است البته این فقط شروع کار است و باید نظام حقوق و دستمزد را هم سامان‌ داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه انگیزه مهارت‌آموزی و کار در جامعه کاهش یافته است گفت: رسانه‌ها می‌توانند برای تغییر این فرهنگ نقش مهمی داشته باشند و با ابزار قلم، نگاه اقشار مختلف به خصوص نسل فردا را تغییر دهند و به این ترتیب سهمی بسزا و حتی فراتر از سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال داشته باشند.

این تفاهم‌نامه شامل همکاری‌های متقابل میان رسانه‌های عضو انجمن صنفی در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در امور آموزشی مربوط به رسانه و ارائه گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی به اهالی رسانه خواهد بود.

  • نویسنده : زهرا زنگنه