پارک‌سوار بار در جاده قدیم قم ـ تهران احداث می‌شود
پارک‌سوار بار در جاده قدیم قم ـ تهران احداث می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از احداث پایانه بار در کیلومتر 20جاده قدیم قم- تهران خبر داد و گفت:دیوارکشی این پروژه شروع‌شده و پیمانکار پروژه قول داده فاز نخست این پایانه تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، ابوالفضل جمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن ۲۶ آذرماه روز حمل‌ونقل و یک دی‌ماه روز راهداری در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: پروژه‌های تاج خاتون،زیرگذر شاه جمال، روشنایی جاده اراک و ایستگاه محمدیه مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌تمام استان هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تاج خاتون گفت: تا اول تیرماه سال جاری تحویل این اداره کل شده و طبق برآوردها بیش از ۹ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه اعتبار نیاز است که تامین بودجه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: مقدمات انتخاب مشاور انجام‌شده و در حال بستن قرارداد هستیم، سقف اعتبار ۵ میلیارد ریال بود، پیش‌بینی می‌کنیم دولایه آسفالت به قطر ۵ سانتی‌متر ریخته شود، همچنین تلاش کرده‌ایم اعتبار کامل یعنی ۹ میلیارد اعتبار با پیش‌بینی ۱۱ درصد افزایش را بگیریم.

وی اقدامات صورت گرفته در ارتباط با پروژه زیرگذر شاه جمال را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: با بارندگی‌های سال گذشته متوجه وجود قنات در مسیر انجام این پروژه شدیم به‌گونه‌ای که امکان انجام پروژه وجود نداشت، با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد قنات توسط شهرداری زه کشی شود.

وی در ادامه به آخرین وضعیت پروژه نیمه‌تمام روشنایی جاده اراک اشاره و عنوان کرد: این پروژه از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری منتقل و تاکنون ۱۲ کیلومتر از این جاده دارای روشنایی شده است.

وی اضافه کرد: به علت گرانی‌های اخیر و بالارفتن قیمت ارز خرید برخی وسایل موردنیاز برای روشنایی جاده بسیار گران شده به همین دلیل پیمانکار پروژه اعلام کرد قادر به اتمام پروژه نیست.

جمالی افزود: مقرر شد تا پایان سال جاری انجام روشنایی ۲۲ کیلومتر باقی‌مانده از ۳۲ کیلومتر روشنایی جاده اراک به اتمام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم سپس به پروژه نیمه‌تمام ایستگاه محمدیه اشاره کرد و گفت: این ایستگاه جاده اختصاصی اداره کل راه‌آهن است که راهداری فقط وظیفه لکه‌گیری آن را به عهده داشت، بنا به خواست مردم در کمیسیون ایمنی راه‌ها مصوب شد که این جاده را اداره کل راهداری ادامه دهد.

وی اضافه کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مقرر شد معدن در اختیار اداره کل راهداری قرار گیرد تا راه‌آهن آزادسازی این جاده را انجام دهد و راهداری تعریض آن را.

جمالی در ادامه با اشاره به شناسایی ۶۶ نقطه حادثه‌خیز و پر تصادف محورهای مواصلاتی استان قم گفت: تاکنون ۴۵ نقطه حادثه‌خیز آشکارسازی شده و ۲۱ نقطه باقی‌مانده که تلاش می‌شود تا سال ۹۹ استان قم را نقطه عاری از نقاط حادثه‌خیز معرفی کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم مطرح کرد: ۴۵ کیلومتر از اتوبان قم- تهران مجهز به نیوجرسی شده است، ۴۹ میلیارد ریال در سال ۹۸ اعتبار داشتیم که با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اضافه کنیم.

به گفته جمالی ۲۵ کیلومتر از نیوجرسی اتوبان قم- تهران باقی‌مانده که اعتباری بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد ریال برای اتمام این پروژه نیاز است.

وی در ادامه از احداث پایانه بار در کیلومتر ۲۰ جاده قدیم قم- تهران خبر داد و گفت: دیوارکشی این پروژه شروع‌شده و پیمانکار پروژه قول داده فاز نخست این پایانه تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود؛۶هزار تن ماسه و نمک خریداری و در ۵راهدار خانه اصلی انبار کرده ایم.

جمالی در پایان گفت:۱۱۷ دستگاه و وسیله نقلیه سبک و سنگین داریم و۱۳۰ نفر به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی و پاسخگویی به هم‌وطنان هستند؛وطبق توافق های صورت گرفته هر استان موظف به نمک پاشی ۱۰کیلومتر از حوزه استحفاظی استان مجاور را انجام دهد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : صدرالدین فلاح